Pirkanmaan Journalistit

Yhdistys

Pirkanmaan Journalistit ry (PJY)

Pirkanmaalaisten toimittajien yhdistys aloitti toimintansa perustavalla kokouksella tammikuussa 1921. Ensimmäisenä toimintavuonna Tampereen Sanomalehtimiesyhdistykseen liittyi 18 jäsentä. Nykyisin jäseniä on noin 660. Jäsenistä yli neljännes on opiskelijoita. Nimi muutettiin vuonna 1996.

Yhdistykseen kuuluu 2 toimitusosastoa: Pirkanmaan Pientoimitusosasto ja Aamulehden toimitusosasto.

Yhdistys toimii jäsentensä ammatillisena yhdyssiteenä sekä valvoo heidän ammatillisia etujaan, edustaa heitä työmarkkinoilla Suomen Journalistiliiton tekemien sopimusten perusteella ja liiton ohjeiden mukaan, tukee vaikeuksiin joutuneita jäseniään, parantaa ammattikunnan yhteiskunnallista asemaa ja kohottaa ammatillista tasoa sekä edistää jäsenkunnan hyvää yhteishenkeä.

Jäsentilaisuuksia on vuosittain parikymmentä. Ilmoittautumiset ovat sitovia. Perumissäännöstö kertoo, miten perumismaksu määräytyy.

Yhdistys jakaa vuosittain palkinnon hyvästä viestinnästä. Viestijäpalkinnon säännöistä näet, mitkä ovat palkitsemisperusteet.

Yhdistyksen säännöt